iGOM Logo

Dunakanyar kiemelt turisztikai fejlesztési térség

2017-10-17 08:21

Dunakanyar kiemelt turisztikai fejlesztési térség

A térség jelenlegi élménykínálata, főbb vonzerői:

A desztináció jelenlegi élménykínálata két fő termékcsoportba sorolható. Egyrészt jelentős kulturális kínálattal rendelkezik, amelynek gerincét a térségben található városok Esztergom, Visegrád, Szentendre és Vác, azok hangulatos utcái, a Fellegvár, a Királyi Palota és az Esztergomi Bazilika adják. Másrészt a Duna, valamint a Pilis és a Börzsöny olyan vonzerők, amelyek a professzionális természetjárást, aktív turizmust teszik lehetővé. Szentendre művészetekhez köthető kínálatával, mint a Ferenczy Múzeum, a Kovács Margit Múzeum és a Czóbel Béla Gyűjtemény, szerb kötődéssel, hangulatos utcáival, Budapesthez való közelségével népszerű úti cél a Budapestre érkező külföldiek és a budapestiek számára is. Kihagyhatatlan célpont a szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum (Skanzen) is. Visegrád fő vonzerejét a Fellegvár, a Salamon-torony és az alsó vár adja, Esztergom pedig méltán büszke egyházi és történelmi emlékeire, kiemelkedő ezek közül a Keresztény Múzeum és a Bazilika. A desztináció egyik különleges kínálati eleme a komáromi Monostori erőd, amely jelenlegi bemutatása nem jelent egyelőre önálló utazási döntést befolyásoló tényezőt. A Pilis-hegység és Börzsöny-hegység adottságainak köszönhetően a térség népszerű kirándulóhely és kerékpáros paradicsom is egyben, amelyet A dokumentumot a Kormány nem tárgyalta meg, ezért az nem tekinthető a Kormány álláspontjának. 49 erősít a PilisBike túrakerékpáros útvonalhálózat. Az Eurovelo 6 átszeli a térséget, ma még jelentős infrastrukturális hiányosságokkal. A családok számára vonzerőt jelentenek az erdőt átszelő kisvasutak, amelyek sűrűsége itt a legnagyobb az országban. Dobogókő és Nagyvillám sípályái szolgáltatások hiányában is népszerűek az agglomerációban. A dunai hajózás fejlesztése stratégiai kérdés a térség bejárhatóságát, megközelíthetőségét illetően, másfelől a hajóút a feltárulkozó természeti látvány miatt egyedi turisztikai élményt is jelent.

A térség jövőbeni márkapozíciója:

A Dunakanyar térség márkapozícióját két tényező határozza meg. Egyrészt a térség Budapest közelsége miatt szolgálja azt a célt, hogy a fővárosba érkező jellemzően külföldi turisták tartózkodási idejét és költési hajlandóságát növelje. Ennek eredményeképpen pozíciója illeszkedik majd Budapest által elérni kívánt márkapozícióhoz, továbbá a térség kínálatának megújításával, a megközelíthetőség jelentős időbeli és élményszerű javításával „Budapest plusz egy nap”, lehetőségét kínáljuk fel, „Budapest 10-szer nagyobb lett, 10-szer nagyobb élményt nyújt 2020-ra” üzenettel. A térség része a Grand Budapest koncepciónak is, amelyben a külföldiek számára releváns vonzerő továbbra is a városok kulturális kínálata, 21. századi megoldásokkal (városlátogatás a városlátogatásban), rugalmas látogatómenedzsmenttel. A dunai gyorshajózás fejlesztése révén pedig a térség valós alternatívává válik a budapesti élmények bővítésére. A Dunakanyar másrészt önálló belföldi úti célként kerül pozícionálásra. Így egyszerre lesz a budapestiek számára könnyen megközelíthető kirándulóhely, valamint a hazai és határon túli lakosok számára divatos új úti cél. A Pilist és Börzsönyt érintő fejlesztéseknek, a dunai gyorshajózás, és a dunai átkelés problematikáját felszámoló beavatkozásoknak köszönhetően friss, megújult kirándulási élményekkel, rugalmasabb bejárási feltételekkel rendelkező területként értékesíthető. A hazai üdülőközönség számára az emblematikus, „minden magyarnak kötelező látni” városok megújult kínálatát a természetjárás és a kerékpáros útvonalak (közöttük Eurovelo 6) kínálatával együtt lehet pozícionálni. Szentendre sétára hívó művészvárosként, Visegrád történelmi középkorával, Esztergom pedig megújuló belvárosával ajánlható ki, gyorshajós dunai program keretében. A rövidített elérhetőségnek köszönhetően a desztináció élménykínálatába a Duna és a mellette fekvő települések is bekapcsolásra kerülnek. Potenciált rejt a komáromi erőd látványos, nagyobb volumenű esetlegesen turisztikai témaparkként hasznosítható fejlesztése, mely Észak- és Dél- Komárom stratégiai város(ok) újrapozícionálását jelentené a turizmusban.  

 

Forrás: NEMZETI TURIZMUSFEJLESZTÉSI STRATÉGIA 2030 - TÁRSADALMI EGYEZTETÉSRE BOCSÁTOTT VÁLTOZAT

A dokumentumot a Kormány nem tárgyalta meg, ezért az nem tekinthető a Kormány álláspontjának.  Letölthető innen: www.gkrte.hu

Szólj hozzá!

Olvastad már?

Itt az új esztergomi adóbeszedési bankszámlaszámok!

2020. szeptember 1-től új adóbeszedési bankszámlaszámokat kell használni Esztergom…

Átadták az Adalbert Hotel Szent Tamásról elnevezett új szárnyát

Esztergomban hétfőn átadták az Adalbert Hotel Szent Tamásról elnevezett új szárnyát: a…

© 2017-2020. igom.hu | Impresszum | hello@igom.hu