iGOM Logo
Rendőrökkel járőröznek a közteresek a jövőben

A szabálysértések csökkenését és nagyobb közbiztonságot várnak az intézkedéstől.

2020. február 1-től változik az ügyfélfogadási rend a Hivatalban

2020. február 1-től változik az Esztergomi Közös Önkormányzati Hivatal ügyfélfogadásának …

Testületi beszámoló - 2020.01.23.

Karácsony és újév között igazgatási szünet lesz az önkormányzati hivatalban, az óvodák…

Gyalogost gázolt a szlovák sofőr, bíróság elé állhat

A 30 éves férfi egy gyalogosnak okozott súlyos sérülést. Az Esztergomi Rendőrkapitányságon …

Élhető és gazdaságos árvízvédelmet ajánlanak a képviselők

2017-07-30 17:37

Bár számtalanszor tárgyalta már a testület az árvízvédelem kérdését, egy nagyon fontos momentuma talán még mindig nem világos a tervnek. 
A város életét nagyban befolyásoló Kis-Dunának és környékének a bevédése számtalan kérdést vet fel. 

Az aktuális tervek szerint, a Szentlélek patak feletti részen egy kőgáttal vágnák el a Duna szabad befolyását, a Kossuth hídnál pedig egy irányból, egy zsilipkapus rendszerben lenne biztosítva a behajózás.

A jelenlegi terv vitathatatlan előnye mellett - mely szerint a Kis-Dunán állandó vízszint lenne biztosítható általa - sajnálatosan olyan hátrányai is vannak, amelyekről eddig valahogy nem esett szó a híradásokban. A Kossuth hídi hajózsilip üzemeltetése a város részéről éves szinten több százmilliós költséget emésztene fel, hiszen a zsilip üzemeltetésekor nagy mennyiségű vizet kellene ki- és beszivattyúzni a csatornába, a vízszint különbségeinek kiegyenlítése miatt. Ebből következően a Kis-Dunára behajózni szándékozó hajók számára sem lenne olcsó mulatság egy-egy átjutás a zsilipen. Ez a hírek szerint akár néhány tízezer forintos összeget is kitehet alkalmanként. Mindemellett a hajózsilip és a felső szakaszon elhelyezett kőgát gyakorlatilag ellehetetleníteni a jelenlegi kajak-kenu és evezős sportot is az érintett szakaszon, hiszen egy többszemélyes kenut csak kézben lehetne ki és bejuttatni a nagy Dunára, ugyanis a parton kikötött hajók miatt az alsó szakaszról alacsony vízállás mellett szinte lehetetlen bejutni. Egész egyszerűen nem férnek el egymás mellett a vízi járművek. 

.A városképi szempontokon felül olyan megoldást kell találni, amely az érintett Kis-Duna szakasz jelenleg pezsgő sportéletét sem veszélyezteti, valamit az üzemeltetés költségei nem terhelik meg a város jövőbeni költségvetését. 

Ezen érintett problémák kiküszöbölésére - Eck András a Városfejlesztési Bizottság elnöke javaslatára - hétfőn egy olyan műszaki megoldás támogatásáról dönthetnek a képviselők, melyben a Kis-Duna alsó és felső végére egy-egy szegmens táblás árvízkapu kerülne telepítésre.
Ha elfogadja a testület az előterjesztést akkor ennek a megoldásnak köszönhetően az év nagy részében a Kis-Duna ugyanúgy hajózható maradna, mint jelenleg és csak a magas vízállás esetén zárnák le a szegmens táblás árvízkapukat.
Mivel nem lenne szükség hajók átzsilipelésére, így a fenntartás költségei is töredékére esnének a jelenlegi változathoz képest. A képviselők erre a változatra a 2018-2019-es költségvetés terhére maximum 600 millió forintot különítenének el, ami az üzemeltetési költségekkel ellentétben csak egyszeri kiadás lenne és véglegesen megoldaná a város védelmét az évente visszatérő árvizek veszélye ellen. 

 

Szólj hozzá!

Olvastad már?

Január 31-ig érvényesek a tavalyi parkolóbérletek

A 2019. évben megváltott éves és lakossági engedélyek 2020. január 31. napjáig…

Szilveszteri állatmentők - Esztergom és környékén

Itt van azok elérhetősége, akik segítségedre tudnak lenni, ha a szilveszteri petárdázás és …

Horváth Piroska Díj 2020 - Pályázat

Az Esztergomi Környezetkultúra Egyesület már hatodik éve, 2020-ban is pályázatot hirdet a…

Bővítik az ingyenes parkolót a lépcsős hídnál

Bővítik a város ingyenesen használható parkolókapacitását a Prímás-szigeten. A parkoló…

© 2017-2020. igom.hu | Impresszum | hello@igom.hu